1) gromadź
dokumenty rejestrowe swoich klientów,
2) minimum
dwa razy w roku sprawdzaj dokumenty finansowe swoich klientów, a
ważną sprzedaż uzależniaj od ich przedstawienia,
3)
jeśli kondycja finansowa klienta jest słaba, zastosuj dodatkowe
zabezpieczenia transakcji, jeśli masz wątpliwości na podstawie
raportu wiarygodności, może lepiej odstąpić od sprzedaży,
4)
precyzyjnie ustalaj warunki zamówienia (specyfikacje techniczne,
warunki odbioru czy wykonania, terminy realizacji i rozliczeń, w tym
termin zapłaty). Wystarczy proste zamówienie uwzględniające
najważniejsze elementy,
5)
oceń portfel swoich transakcji. Najlepiej, kiedy największy
odbiorca nie stanowi więcej niż 20% salda otwartych należności.
Być może na tak duże zamówienie jest jeszcze za wcześnie dla
Twojej firmy,
6)
szukaj wsparcia w instytucjach, które pomogą w Twoich działaniach
- raportowanie wiarygodności klienta i jego ewentualną windykacją,
7)
prowadź działania prewencyjne, przypominaj się delikatnie
klientowi na kilka dni przed terminem wymagalności faktury np. pod
pretekstem telefonicznego potwierdzenia salda, lub zleć tani
monitoring wierzytelności firmie zewnętrznej
Całość
powyższych usług świadczy nasza firma. Zapraszam do kontaktu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz