wtorek, 16 września 2014

Dlaczego klient nie zapłacił za fakturę? Realizujemy miasta: Bochnia, Bolesławiec, Brzeg, Dębica, Gorlice, Jasło, Jelenia Góra, Krosno, Kędzierzyn Koźle, Kłodzko, Legnica, Nowa Ruda, Nowy Sącz, Oława, Rybnik, Tarnów, Tychy, Wałbrzych, Zakopane,

Wśród głównych powodów braku regulowania należność w terminie przez dłużników, można wymienić takie jak: 

- brak dokumentu księgowego 

- „zapomniałem” (ok. 5% spraw).

- sporny charakterem roszczenia np. wadliwym towarem, źle wykonaną usługą lub niejasnościami wynikającymi ze zbyt ogólnej konstrukcji umowy (ok. 10% spraw)

- najczęstszą przyczyną opóźnień w płatnościach są problemy finansowe klienta (ok. 80% spraw), nierzadko powstałe w wyniku tzw. zatoru płatniczego, czy wypadku losowego. 

- świadome działanie klienta, który wykorzystuje kredyt kupiecki jako sposób finansowania własnej firmy


W ostatnich latach zauważalny jest również wzrost spraw powstałych w wyniku przestępstw tzw. fraudów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz