Polecamy
wdrożenie systemu zarządzania należnościami lub można
wykorzystać do tego zewnętrzną firmę. Do podstawowych elementów
takiego systemu można zaliczyć:
-stałe
kontrolowanie swoich kontrahentów np. poprzez raporty gospodarcze,
-rygorystyczne
przestrzeganie limitów kredytowych
-nagradzanie
specjalnymi rabatami za wpłaty np. przed czasem.
Bardzo ważne jest określenie konkretnych kryteriów współpracy z klientem np. w przypadku braku wpłaty w terminie klient zostaje obciążony odsetkami i kosztami postępowania windykacyjnego oraz zablokowana zostaje dalsza sprzedaż.
Co
kiedy mimo posiadania systemu zarządzania należnościami klienci
nadal nie płacą w terminie? Konieczne jest włączenie firmy
windykacyjnej, w jak najwcześniejszym etapie. Creditreform Polska w
systemie inkaso kończy do 65% spraw ze spłatą dla swoich klientów,
przy czym należy podkreślić, że duża część wierzytelności
przekazywanych do obsługi jest starsza niż 3 miesiące. Przy
sprawach do 1-2 miesięcy po terminie płatności, ten wynik jest
zdecydowanie lepszy. Im wcześniej wierzytelność trafi do firmy
windykacyjnej, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie szybko
spłacona.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz